Výstavbu tramvajové tratě, která povede ze Žižkova přes Spořilov na Jižní Město považuje pražský magistrát za nutnost. Institut plánování a rozvoje ji už zanesl do nového metropolitního plánu. Nové spojení by se mělo začít budovat v souvislosti s plánovaným zakrytím frekventované Spořilovské ulice.
Současně s výstavbou tramvajové trati dojde podle plánu k významnému omezení autobusových linek v místech, které tramvaj nahradí. Zároveň by tramvajové spojení odlehčilo přetížené lince metra C.
V kontrastu s doporučením dopravních odborníků a urbanistů stojí slova bývalého starosty Prahy 11 Jiřího Štylera: „Kus Chilské a celá Opatovská až na Háje, to není v zásadách územního rozvoje, nepočítá se s tím. Navíc podle zveřejněné dokumentace je na 23 místech z 26 překročen limit hluku.“ Vedení městské části naopak vznik tramvajové trati podporuje. „Napojení přímo na tramvaj může mít pozitivní význam, a jestliže to doporučují odborníci, nevidíme důvody, proč se tomu bránit,“ říká starosta Petr Jirava z hnutí Ano. Přesto i Praha 11 podá připomínky ke změně územního plánu, a to hlavně kvůli hluku: „Koleje by měly vést relativně úzkou Opatovskou ulicí mezi paneláky. To může do budoucna přinést problémy.“
„Vznik tramvajové trasy na Jižní Město velmi podporuji a budu na zastupitelstvu hl. m. Prahy prosazovat její urychlení. Tramvajová trať je totiž ekologická, rychlá, ale především městotvorná. Tzn., že kolem její trati město žije, vznikají obchody a daří se službám. To přesně Praha 11 potřebuje. Držte nám palce!“ Dodává Ing. Ondřej Prokop.