Zástupci opozičních stran kritizují projekt lítačka, tvrdí že náklady na provoz karty jsou stejné jako tomu bylo u Opencard. Pořizovací náklady na Lítačku byly pouze 8,2 miliónů korun oproti Opencard kde se pořizovací náklady vyšplhaly až k 165 miliónům, v případě Lítačky se tedy jedná o úsporu celých 95%. Nová karta má i nízké provozní náklady, ty se pohybují na úrovní 63% běžného provozu Opencard, v současné době jsou v provozu stále oba dva projekty, 1. října zahájí Lítačka ostrý provoz a náklady by se měly ještě snížit.
Náklady jsou sice podstatné, za podstatnější se ale považuje vlastní systém, který lze i nadále rozvíjet, na rozdíl od Opencard, kde se zaplatilo 1,7 miliard za systém dodavatele, který neměla Praha ve vlastnictví.
Lítačka funguje v Praze od 1. března a pomalu nahrazuje Opencard, zatím se vydalo okolo 200 tisíc karet, v příštích měsíchcí jí čeká ještě zatěžkávací zkouška protože téměr 700 tisíc kartám končí platnost.
Nová karta Lítačka nahradila v Praze Opencard, která podle posledního auditu stála 1,7 miliardy korun.