Je elektrifikace autobusových linek skutečně nutnou prioritou hlavního města? To jsou otázky, které by si vedení Prahy mělo položit. Pražští radní dnes projednávali dva materiály týkající se elektrifikace autobusových linek.
Elektrifikace linek 142 a 225 zasáhne rozpočet města částkou 620 milionů korun. Elektrifikace linek 174 a 184 a tramvajová trať Motol – Vypich pak částkou 310 milionů korun.
To máme skoro miliardu korun. Proč?
Za normálních okolností nemám absolutně nic proti elektromobilitě a ekologické dopravě. Právě naopak, sám jsem majitelem elektroauta. Ale je na čase si přiznat, že po pandemii koronaviru a s aktuální uprchlickou krizí jsou na stole úplně jiné problémy nutné k řešení a pražský rozpočet prostě není nafukovací. Potřebujeme naprosto nutně zvýšit kapacitu mateřských a základních škol, lékařské péče, ale také řešit bydlení. A pokud možno udělat maximum, aby všeobecné zdražování, kterého si Pražané užili dost i před touto krizí, dopadlo na jejich peněženky co nejméně.
Bohužel ale se zdá, že se současné vedení Prahy bude dál křečovitě držet Greendealu, i když Evropa už od něj pomalu ustupuje. Je smutné, že aktivismus Hřibovy koalice zase vyhrává nad zdravým rozumem.