Transparentní a otevřená politika v Praze? Pravý opak je pravdou…. Na jednání o zásadní dopravní stavbě byl zakázán vstup veřejnosti a navíc i některým architektům?
Dnes od rána sedíme na společném NEVEŘEJNÉM pracovním jednání Výboru pro dopravu a Výboru pro územní rozvoj, územní plán a památkovou péči Zastupitelstva hl.m.Prahy na téma Rohanský most. Už jen to, že transparentní koalice Pirátů a Praha Sobě na toto jednání nepřipustí veřejnost je do nebe volající.
Zatím jsme se dozvěděli jen to, že kromě primární trasy vedoucí jako přímka propojující ulice Komunardů na straně Holešovic a ulici Thámova na straně Karlína, byly za poslední rok vymyšleny další 3 různé trasy. A to včetně jedné, která projektuje velmi nestandardní dlouhý most v zatáčce. I lajkovi dojde, že takovýto most bude 2x, možná 3x dražší než ten původní. Některé nové varianty vedou hlučnou (i tramvajovou) dopravu pod okna současných rezidentů, kteří jsou z těchto návrhů oprávněně zděšeni. A proto zřejmě nebyli občané na jednání vpuštěni. Zajímavé také je, že jednání je přítomen tvůrce jedné ze variant studií pan architekt Zima. Autoři dalších variant mostů na jednání nejsou. A to ani uznávaný architekt Patrik Kotas, který se právě věnuje té nejjednodušší a původní variantě mostu, která je podle většiny urbanistů nejlepším řešení. Pan architekt Kotas nedostal na toto pracovní jednání ani pozvánku…
Pan náměstek Adam Scheinherr na jednání uvedl mimo jiné, že trasa zatím rozhodnuta nebyla a že zadává studii, která bude posuzovat studie. Tedy Pražská rada tak jako obvykle odsune problém a utratí další peníze za studie do šuplíku. A rozvoj Prahy bude stát dál…