Nekonečné řady panelových domů a zanedbaný veřejný prostor nejsou problémem pouze Jižního Města. Jak se ale ukazuje, i jeden zajímavý projekt může vdechnout svému okolí nový život. Střížkov na severu Prahy byl dlouhá léta klasickým sídlištěm, jenž zde vyrostlo v 60. letech. Impulz ke změně přinesla výstavba nových stanic linky metra C – Střížkov, Prosek, Letňany, přičemž právě na Střížkově vyrostla patrně nejpůsobivější a zároveň nejkontroverznější stanice pražského metra.
Stavba byla zahájena 24. května 2004 a veřejnosti se pak stanice otevřela 8. května 2008. O rok později získala cenu za vzhled od Evropské asociace ocelových konstrukcí. Autorem nových stanic byl český architekt Patrik Kotas, známý také díky stanicím metra Rajská zahrada a Lužiny.
V okolí stanice byl popraskaný betonový chodník nahrazen dlažbou, modernizací prošly přilehlé autobusové zastávky, v blízkosti byl rovněž položen nový trávník a vysazeny nové stromky. Přilehlé panelové domy byly zatepleny a oděny z šedivého do barevnějšího hávu.
Rychlejší napojení na centrum města probudilo zájem developerů, díky čemuž začaly v okolí vyrůstat nové budovy, s jejichž stavbou šla ruku v ruce další revitalizace veřejného prostoru. V posledních letech byla zrekonstruována místní poliklinika, otevřely se nové restaurace, revitalizací prošel nedaleký park přátelství, kde nově vzniklo také samostatné psí hřiště a mj. začala k prostranství u metra každoročně jezdit pouť. Celkový výčet pozitiv by byl však mnohem obsáhlejší.
Jaký projekt by podle vás mohl pomoci Jižnímu Městu chytit druhý dech, tak jako se to povedlo na opačném konci města?