Dopravní podnik hl. m. Prahy čeká letos spousta práce. Musím novou pražskou koalici pochválit za to, že se poučila z loňské kauzy Dozimetr a jde vstřícně naproti větší transparentnosti, když otevřela dveře a pouští do kontrolních mechanismů městské firmy i opozici. Za hnutí ANO usednu do rady DPP já.
Je před námi nyní dokončení hloubkového auditu, ze kterého vzejdou závěry, na základě kterých pozměníme nebo upravíme fungování firmy tak, aby nebylo možné už nikdy více takto manipulovat s veřejnými zakázkami pro osobní prospěch, jako se tomu dělo smutně v předcházejících letech. Jsem přesvědčený, že kdyby do fungování Dopravního podniku byla opozice vpuštěna už dříve, nemohla se takto dechberoucí korupce vůbec odehrát.
V následujících měsících se chci také zaměřit primárně na projekty, které stojí celé roky na mrtvém bodě. Jedná se například o zastřešení Spořilovské ul. a přivedení tramvaje na Jižní Město. Dále také urychlená oprava mostů, konkrétně mě velmi trápí stanice Opatov, kde musely být kvůli špatnému stavu přesunuty autobusové zastávky daleko od metra a přestup z metra na autobus se tak stal nepohodlným, obzvláště pro naše seniory nebo invalidní důchodce. Není to však jediný projekt, který je z mého pohledu urgentní. Budu o tom více informovat v blízké době.
V neposlední řadě chci také zajistit co možná největší zefektivnění stavby metra D, jehož cena a náklady se i vlivem inflace a situace na trhu nesmírně navýšila. Klíčová je nejen efektivita samotné stavby, ale i efektivita rozhodovacích procesů městské firmy. S každým zbytečným otálením riskujeme, že se celá věc znovu a více prodraží.