Dnes 11.5.2015 jsem byl přizván jako zástupce zadavatele z Městské Části Prahy 11 do hodnocení absolventských prací studentů VOŠ Orange Factory na Pošepného náměstí. Studenti měli za úkol vypracovat studii nového, atraktivnějšího měsíčníku Klíč. Práci škola prováděla pro MČ zdarma v rámci svých běžných absolventských programů.
VOŠ umění a reklamy dala začátkem tohoto roku svým absolventům zadání pro zpracování komplexní studie časopisu Klíč. Studenti v rámci své práce dělali SWOT analýzu současné podoby měsíčníku, provedli povětšinou i menší průzkum nebo anketu buďto on-line nebo přímo v ulicích mezi občany Prahy 11 a dle toho zpracovali svou představu o tom jak by časopis měl vypadat.
Celá akce se mi líbila a z mnoha prezentací, které jsme viděli, vzešlo mnoho zajímavých nápadů. Rozhodně se jimi budu chtít v následujících týdnech zabývat. Hlavním výstupem a poselstvím je fakt, že časopis příliš neoslovuje mladší generaci a mezi jeho čtenáři jsou převážně starší ročníky. V anketách a průzkumech často zaznělo i to, že čtenářům chybí křížovky a občasné soutěže, které dříve v časopise bývaly. Jednotlivé týmy se nebály Klíč rozšířit o kontroverznější rubriky, které by přinesly vyšší čtenost. Za zmínku stojí například nápad zveřejňovat nekrology občanů Prahy 11 nebo inzerovat více zábavy pro mladé – disko, kluby atp.
V každém případě na mě celá soutěž udělala dobrý dojem. Je skvělé pracovat s mladými, nadanými studenty, kteří se nebojí odvážných nápadů. Tím, že studenti příliš netuší jak moc je městský časopis svázaný složitými regulemi, směrnicemi, vydavatelskými smlouvami a kolik je překážek v realizaci nápadů, dokáží vymyslet skvělé věci. Pochopitelně mnoho z nich nejde vzít tak jak jsou a aplikovat, ale dá se o nich diskutovat a zkusit některá roky zaběhlá pravidla změnit.
A co vy čtete časopis Klíč? A co vám v něm chybí? Budu moc rád, když mi pošlete vaše nápady jak měsíčník vylepšit na: prokopO@praha11.cz.