Dozorčí rada Dopravního podniku hl. m. Prahy schválila variantu výstavby metra D. Nové metro, které v první fázi povede z Pankráce do stanice Olbrachtova má především ulevit přetížené trase C a spojí centrum se sídlišti na jihu města. Se stavebními práci by se mohlo začít už v roce 2019.

Dopravní podnik na pokyn primátorky Adriany Krnáčové vybíral z celkem pěti variant. Nakonec se přiklonil k té čtvrté. Důvodem je, že v tomto úseku je nejsnažší získat potřebné pozemky. Město má totiž potíže s výkupy zejména v Krči. Primátorka věří, že by se v první fázi nakonec mohl postavit i další úsek, který by se protáhl z Pankráce až do Nových Dvorů.

Na prvním úseku se budou testovat soupravy s automatickým provozem. Pražané se tak mohou kromě jízdy bez strojvedoucích těšit i na pokrytí mobilní signálem.

Primátorka také vyzdvihuje přínosy pro zlepšení životního prostředí v Praze. „Po dokončení výstavby metra D by se mělo snížit množství škodlivin v ovzduší o téměř 60 tun ročně,“ říká Krnáčová. Metro podle ní také výrazně pomůže poklesu počtu automobilů mířících do centra Prahy. „Ročně se v Praze díky metru D objeví o více než 18 milionů aut méně, pro Pražany to bude očekávaný posun k lepšímu,“ tvrdí Krnáčová.

Kromě úseku z Pankráce do Písnice, má vést metro D také z Pankráce na náměstí Míru. O stavbě této části trasy se zatím nerozhoduje.