Jak jinak si vysvětlit pohled do účetnictví Hnutí pro Prahu 11, ve kterém on sám je místopředsedou? Ti, co nejvíce kritizovali, a stále kritizují, případné finanční machinace, teoretické daňové úniky, sami takové chování dlouhodobě provozují a kryjí. Při pohledu na přehled o výdajích politického hnutí pro Prahu 11 z roku 2014 (tedy z volebního roku) je i úplnému laikovi jasné, že něco není v pořádku. V jeho celkové roční bilanci se totiž vyskytuje částka 21.928 Kč. Kdo tedy platil všechny ty billboardy, lavičky, noviny, letáky, balónky, kalendáře pro Štylera a Kosa?
To se asi 2 roky po volbách už nedozvíme, můžeme se pouze dohadovat a tipovat, kdo byl ten skrytý sponzor Hnutí pro Prahu 11, které si stále ještě hraje na nezávislé hnutí z občanské základny. A už vůbec si netroufám odhadovat, co za tak štědrý dar svému mecenáši Štyler s Kosem slíbili? Že by šlo o prosazení směny pozemků pro developera RODOK, kterou starosta Štyler vší silou tlačil napříč všemi politickými strukturami? Nebo prosazení stavby obchodního domu Globus v samém centru Jižního Města, které taktéž starosta Štyler vší silou protlačuje? Důležité je, že dnes už víme, že Hnutí pro Prahu 11 není autonomním subjektem, kterému jde o blaho Jižního Města, ale že za ním stojí vlivný mecenáš, který pravděpodobně za svoje sponzorství bude něco chtít (nebo to již dostal?).
Pro mě osobně je tento fakt opravdu hlubokým zklamáním a velmi by mě zajímalo jak ho představitelé Hnutí pro Prahu 11, tedy Štyler a Kos, vysvětlí. Jak ho přijmou jejich členové, kteří jistě vůbec o podezřelých finančních machinacích při volební kampani nic netuší. A také jak na to budou reagovat jejich spojenci Piráti a KDU-ČSL. Právě Piráti jsou prakticky posedlí transparentností financí v kritice všech ostatních, je tedy s podivem, že u svého spojence HPP11 jim tento problém nevadí a mlčí.
Pro zajímavost ještě uvádím selské kupecké počty:
- v roce 2014 hospodařilo hnutí pro Prahu 11 s rozpočtem 21.928 Kč (pokud hospodařilo s více prostředky, porušilo zákon – mělo je uvést).
- v roce 2014 na Praze 11 viselo 8 billboardů po dobu 2 měsíců, jejichž průměrná cena mohla být kolem 15 000 Kč za plochu na měsíc, v součtu tedy 240.000,- Kč
- dále bylo na Jižním Městě, dle archivů reklamní agentury zajišťující polep laviček, objednáno 50 laviček po dobu 2 měsíců; jedna lavička na měsíc mohla stát cca 1.500 Kč, celkem jde tedy o 150.000,- Kč
- v roce 2014 dostal každý občan Jižního Města do schránky 2 výtisky Jihoměstských novin, které Hnutí pro Prahu 11 vydává – tisk a distribuce celoplošně po Praze 11 odhaduji na nejméně 60.000,- Kč
- dále si jistě všichni pamatujeme na bohaté reklamní předměty v kontaktní kampani, obsahující stánky, trička, propisky, kalendáře, balonky, letáčky a mnoho dalšího – zde odhaduji výrobu na 2 měsíční kontaktní kampaň na bezmála dalších 50.000,- Kč
Tzn. pokud to spočítáme -> 21.928 – 240.000 – 150.000 – 60.000 – 50.000 = – 478.072 ,- Kč (mínus)
Ptám se tedy znovu „Kdo dal Hnutí pro Prahu 11 v roce 2014 bezmála půl milionu korun?“
Zde přikládám „Přehled o výdajích politického hnutí HPP11 za rok 2014“:
Na závěr ještě přikládám pár fotek z kampaně roku 2014: